Inspirată de newsletterul Concentrat de la DOR și nu numai, am zis că încerc să mă alătur mișcării #shelftember (shelf + September). Adică voi găti, pe tot parcursul lunii septembrie (sau cât pot de mult), doar cu ce am deja pe rafturi, în dulapuri și în frigider.

Am început în forță, cu un preparat despre care nici eu nu știam că o să iasă atââât de bine. Am făcut un Reel pe Instagram, dar am zis să shareuiesc rețeta și aici, mai pe larg. Hai să vedem!

Ingrediente pentru chili fără carne

  • o pungă de orez (recomand basmati sau mixul cu 3 tipuri de orez de la Panzani)
  • o conservă de fasole roșie (sau altă fasole, de ce nu?)
  • o conservă cu porumb
  • o cană sos de roșii
  • o ceapă albă (am auzit că merge mai bine cu ceapă roșie, dar eu n-o suport)
  • vreo 2-3 căței de usturoi
  • un cartof dulce
  • o roșie
  • un lime (opțional)
  • boia dulce sau picantă, cum doriți
  • boia afumată (îi dă un gust mega bun!!!)
  • sriracha, fulgi de chili sau ulei picant
  • sare și piper, bineînțeles
Toate ingredientele pe care le-am găsit random prin dulap și frigider

Mod de preparare

  1. Pune apa la fiert și gătește orezul conform instrucțiunilor de pe pachet. Dacă faci asta ca prim pas, orezul o să fie gata cam în același timp cu chili-ul.
  2. Spală bine cartoful dulce și taie-l în cubulețe. Fierbe-l câteva minute (eu am folosit apa pentru orez, înainte să pun plicul în ea).
  3. Clătește și scurge bine fasolea din conservă. Spală și toacă roșia în bucățele mici.
  4. Toacă ceapa mărunt și călește-o în tigaie cu vreo 2-3 linguri de ulei. Adaugă și usturoiul dat prin presă sau mărunțit.
  5. Apoi, pune în tigaie cartoful dulce fiert și roșia tocată. Adaugă condimentele (sare, piper, boia afumată, chili și ce mai vrei tu). Amestecă bine.
  6. Toarnă sosul de roșii în tigaie și lasă totul la foc mediu timp de 5-6 minute. Adaugă fasolea și porumbul, amestecă.
  7. Ăsta e momentul în care guști și mai adaugi condimente, dacă e cazul. Dacă nu, oprește focul și pune chili fără carne într-un bol, alături de orez.
  8. Taie lime-ul în jumătate și stoarce-l deasupra. Promit că e bombă!
Chili fără carne, dar cu fasole, porumb și cartof dulce

În final, dacă tot sunteți aici, vă zic o mică poveste și vă încurajez să participați și voi la #shelftember. Poate o să spuneți „aoleu, Irina, e doar un trend”. O fi, dar atâta vreme cât determină oamenii să consume responsabil și să reducă risipa de mâncare, I’m in!

Când m-a apucat pe mine pasiunea pentru gătit, acum vreo 5-6 ani, aveam obiceiul de a mi se pune pata pe câte o rețetă. Cumpăram tot ce era nevoie special pentru ea. Dacă rețeta cerea jumătate de conservă de lapte de cocos, cealaltă jumătate rămânea în frigider, până se strica, pentru că nu știam ce altceva să mai fac cu ea.

Acum, după câțiva ani de încercat rețete și experimentat combinații noi, încerc să folosesc tot ce cumpăr și chiar mi se pare fun să găsesc mereu metode noi pentru a nu risipi mâncare.

Așadar, poate luați și voi #shelftember ca pe o provocare să fiți mai creativi – în bucătărie, dar și așa, în general. Cine știe ce iese?

Write A Comment